The reunion

 I helgen var jag i Linköping för att träffa lite arbetskamrater från Klinta i sommras.

Dag 1: Fredag: Kom till stationen och träffade Angelica som skulle ta samma buss som jag. Bussresan gick fint och vi kom till Norrköping och gick till en Max-hamburgarerestaurang i väntan på att nästa buss skulle ta oss till Linköping. När vi ändå var där tog vi oss en matbit. En halvtimme efter att vi klivit på bussen kom vi till Linköping och vi fick bära våra väskor till pingstkyrkan där vi skulle bo och sova. 50 meter innan kyrkan träffade vi ett gäng med folk man kände igen.
Första dagen avslutades med en halv pizza som jag och Danne delade på. Vi var i full gång med att försöka gömma att vi delade på maten (det kostade extra om man skulle dela. Smålänning som man är.) när två välbekanta personer kommer in i pizzerian. Jonathan och David från Skänninge hade varit i Linköping för att kolla på en konsert. För de som inte vet så gick vi på samma konfirmation. Vi snackade lite och sen så stack dom iväg igen. Vadå sammanträffande...? Den natten hittade vi ett rum med bollhav. Så var den natten otroligt lyckad.

Dag 2: Lördag: På lördagen spelade vi en hel del biljard och fotbollsspel. Vi lekte även ninja. Mycket roligt. Men klockan 13.30 var det dags att gå in mot stationen igen för att träffa Jenny och Lydia som hade tagit sig till Linköping för att träffa oss. Vi gick till ett dyrt café och jag köpte en muffin(s) för 26 SEK. Vi trevlade vid ett bord och kollade på människor som var väldigt ovanliga. Dessutom kommenterade vi namn på bussar som körde förbi. När tjejerna hade åkt hem igen så umgicks vi arbetare med varandra hela dagen lång och vi spelade spel och hade det allmänt roligt och trevligt. Natten gick åt till att dega jättemycket och ta det lugnt.

Dag 3: Söndag: Vaknade 08.03 av någon som gick på mig. Var alldeles för trött för att kolla och bry mig om vem det var. Sedan var det gudstjänst i pingstkyrkan och det var massor av folk. Jag och Angelica skulle ta bussen hem igen vid 12:50 så jag satt och kollade oregelbundet på klockan.
11:48.
12:14.
12:36.

Jag tog ett litet för långt uppehåll i klockkollandet så vi fick rusa ut ur kyrksalen, hämta väskorna och springa de 800 metrarna till stationen. Men vi hann, på minuten. Vi vilade ut i en halvtimme på bussen och så var vi framme i Norrköping för att byta buss. Eftersom att det förra gången tog 1,5h för bussen att komma, gick vi till samma restaurang för att äta. När Angelica kollade biljetten så var vi för sent ute. Bussen hade gått. Det var inte 1,5 timmar utan 25 minuter. Så vi traskade till Swebusskontoret för att ta nästa buss och den gick inte förrän om 2 timmar. Så vi väntade och väntade. Sen gick vi på bussen och den åkte iväg.

Efter cirkus 40 minuter såg jag att det fanns rök framför oss. När vi kommit ut ur rökmolnet dök ett nytt upp och röken fortsatte att komma upp. Sen såg jag att bussen framför hade börjat brinna. Det välde fram en massa rök från den bakre delen av bussen. Det luktade bränt gummi och allmän rök. En kvinna ställde sig upp i bussen och började ropa att någon skulla ringa 112 men bussen framför hade svängt av vägen och när vi körde förbi såg alla att bussen var helt tom förutom föraren som snabbt skyndade sig ut ur den rykande bussen. Men den hann köra en kilometer medan den rök. Tänk om elden hade nått tanken...

Hemma igen klockan halv nio, fick jag stjuts hem och jag kunde sova ut för en dag i skolan.

Nu har jag även klippt mig. Det blev ganska kort med det var väl meningen antar jag.

Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Bra skrivet :) mycket bra sammanfattat! men måste bara tillägga: Jaa verkligen! :D

2009-09-09 @ 15:55:33
Postat av: Frida

Håller med Angelica, bra skrivet :). Det va verkligen en kul helg också :D.

Tror det va jag som klev på dig på morgonen - förlåt :P.

2009-09-11 @ 18:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0