Calling strangers

God dag Sverige.

Hela veckan har gått åt att spela tv-spel. Jag ska inte ljuga. Jag tror att jag har suttit i denna puff framför projektorn och bakom mitt 360 i mer än 12 timmar på 5 dagar. Jag har nog blivit en mycket bättre spelare i Cod4. Jag har även suttit och kollat på tv-program i runt 7 timmar.

" Vilket roligt liv han har då..."
"Tönt! Har inget annat att göra?"

Ni tänkte de sakerna, eller hur?
Saken är den att jag har varit sjuk. En ganska så respekterad och helt okej anledning. Tycker jag med. Nej men jag har haft det ganska så tråkigt resten av dagarna. Dessutom har jag läst mer än 387 sidor i en bok. Det roliga med det hela är att jag inte missade något av varken intresse eller viktighet i skolan. Grymt!

Idag ringde jag till Komplett Kundservice. Min dator har inte fungerat på flera veckor men jag har aldrig tagit tag i saken utan bara låtit det vara. Men idag ringde jag i alla fall. Det var en tjej som svarade. Som alltid kommer jag aldrig ihåg namn första gången. Inte andra heller för den delen för jag fick ringa två gånger. Hon var väldigt snäll och hade stora kunskaper om datorer( hon kunde alla menyerna i huvudet som skulle komma upp på skärmen här hemma).
Vi kom fram till att problemet var att det var fel i softvaran i mitt moderkort och att vi behövde boot:a om den så att datorn startade från en CD-skiva. Sagt och gjort. Okej, lite svårt var det. Men efter flera försök och artigheter som " Vad ska du göra i helgen då?" så kom vi fram till den sista menyn där det stod slutför. Där tog vårt samtal slut. På den halvtimmen hade jag det riktigt trevligt. Hon var i Göteborg och att alla på jobbet var högljudda för att det var fredag. Vi kom fram till att datorerna inte alltid gjorde som man ville. Tack för hjälpen!

Grymt bra service! Komplett kan jag lätt rekomendera. Bra datorer och annat till mycket bra pris!

Tack för mig.



För er som tvivlar på min relation med utomhusvärlden.


Kommentarer
Postat av: lovisa lundberg

snygg blogg!

och skit snygg bild :)

2009-10-08 @ 21:03:44
URL: http://somstenarmotglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0