I don't want to set the world on fire

Minnen. Härliga. Pinsamma. Skrämmande. Roliga.
Men detta minnet, det är ett mycket härligt ett.
Julen 08.
Julgranen står i vardagsrummet, grön som den är, och gör så att hela huset bara luktar gran och allmänt jul, juligt. Även julkakorna med choklad och det gula som jag aldrig kommer ihåg vad det heter (antingen är det marsipan eller det som är på prinsesstårtan. Vet ej. Om det inte är samma sak) luktar väldigt härligt. Men i allafall, denna tid är den bästa på hela året och vad än någon säger kommer det alltid att vara det. Myshetsfaktorn i hemmet är på top och hela familjen är samlad. Och allt i det där sjunger jag på en låt som jag snappat upp i ett TV-spel. I don't want to set the world on fire heter den.

 Nu när jag flera månader senare satt och pratade med Emil i klassen och kom på hur den gick vet jag exakt vart och när den kommer ifrån. Minnena från julen kommer tillbaka, dofterna, stämningen.Tänk att en liten låt (från 1941) i ett TV-spel kan fräscha upp minnena bara sådär. Om ni vill lyssna på den finns den här. Fallout 3 heter spelet om någon undrar med.
TV-spel kan vara bra.

Mandelmassa var det det hette

!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0