Updating

Nu var det dags igen. Bloggen uppdateras! Boyaa.

Vad har jag haft för mig då?
Jo, förstår du, jag har gått färdigt första året på gymnasiet. Betyg = bra. Jag har börjat mitt sommarlov.Fortsatt det med arbete på Klintagården i tre veckor. Dssutom siktar jag framåt mot Gotland, Groowe och västkusten.
 Men, nu till lite mer detaljerad information om vad som hänt.

Så, gymnasiet. Det kändes helt fel att gå ut ettan. Jag, lilla William som gick på kajken år ut och år in på låg- och mellanstadiet. Det kändes dessutom ännu mer fel när jag inså att året hade gått alldeles för fort. Vart tog rugbyn vägen? Och insparkningen?
Men, moahaha, betygen! Kunde man ha en bättre start på gymnasiet än de betygen? Ok, kanske för de i klassen som hade ALLA mvg men men. Åtta mvg och ett vg. Känns gott i själen.

Sen har sommarlovet börjat. Alltid lika härligt! Lite krillkvällar har inträffat och årets första dopp. Det är ganska dåligt av mig att inte ha badat förän i juni. Jag som alltid brukar bada runt april eller nåt. Hehe, man kanske börjar bli gammal och gaggig. Filmkvällar, bad, och annat hör till.

Tre veckor. Tre veckors arbete. Tre veckor med härliga vänner. Det har varit grymt jobbigt att gå upp 05:45 för att städa toaletter (och att göra det 5 dagar i rad). Men det har även varit grymt härligt att se solnedgången med en gratisglass i handen och med vänner runt omkring sig. En sak jag kommer att minnas extra väl är den timmen då det började blixtra och åska efter vi varit och badat. Fortfarande blöta av havsvattnet sprang vi från stranden upp mot gården. När jag sedan ser marken framför mig lysa upp i ett gulvitt sken och en halvsekund senare höra ett dunderdån, då blir jag rädd och springer dubbelt så fort i 2 sekunder innan jag inser att detta är ASgrymt.
Blixtar är riktigt fräcka om man tänker efter. Men det konstiga är att människan inte blir rädda av själva blixten, utan dundret som kommer efter. Varför blir man rädd av det? Själva smällen har ju redan varit i principen.
På gården fanns både konfirmander och arbetare man inte träffat förr, men efter ett tag lärde man känna varandra. Från vårt konfaläger var det 8 eller 9 stycken som hade lillasystrar och lillebröder på årets läger. Det är ganska fräckt.
Just det, sista kvällen åkte vi över till Kalmar och kollade på bio. Ice Age 3. Se den.

Och vad får man som belöning för att ha jobbat?
Pengar? Nej, jag och mina polare volontärjobbade.
Glass? Jupp, två gratisglassar i storlek megasize.
Vad får man mer då? Jo, en förskylning. Tack.

Det var allt för denna gång.

VV@!||!lVl

Kommentarer
Postat av: Jenny med Y (verý important)

"Betyg = bra."



hahaha tönttotte ska jag börja kalla dig bara för det

syns snart



hejdå

2009-07-17 @ 23:31:50
URL: http://jespettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0