The good deed


Jag har gjort nästan ingenting på tre dagar tror jag. Dock kommer det upp lite roligt lite då och då. Som igår när jag skulle ut och åka lite bräda så undrade pappa om vi skulle åka vindsurfing. Vi testade en gång innan men det var skitsvårt, så vi testade igen och det gick bättre. Jag surfade faktiskt ett bra tag. Fräck känsla.

Just det. Innan dessa tråkiga dagar har jag åkt bräda vid Novaskolan. Jag tänkte för mig själv att jag skulle testa att göra en boardslide (sök efter det på youtube om du vill veta vad det är)  som jag aldrig vågat göra innan. Resultatet blev förvånansvärt bra. Efter ett par åk klarade jag att göra denna grind, kanske inte så långt men det var alltid något.

Igår hade jag riktigt roligt också. Jag och Moa cyklade iväg till långviken för att träffa Gabriel och Cheri. Försökte få med Max men han hade sina egna argument för att bada hemma så han struntade i att hänga med. Jag hoppade från 10
:an för första gången någonsin.
Jag började med att gå upp till 5:an och sprang utför den. Känslan i magen fanns självklart där. Sen gick jag ännu ett steg högre upp till 7,5:an tror jag den heter. Där tvekade jag lite för att verkligen skrämma upp mig själv. Jag som inte riktigt är vän med höjder tänkte att jag måste ju ändå hoppa från 10:an så detta är bara ett steg mot toppen. Så jag kastade mig ut rakt ut i luften och dalade ner mot vattnet. Nu kunde jag inte hålla inne luften utan gjorde ett sammanbitet läte medan jag föll.
Ett steg till. 10:an väntade på mig och jag sprang nästan upp för stegarna. När jag stod på kanten struntade jag i tänka utan bara hoppade. Det var det grymmaste känslan jag haft på länge och jag var både rädd och glad medan jag föll.
Så var det gjort.

Efter det gjorde jag dagens, kanske veckans goda gärning. Vi hade ätit på MceDonken och var på väg mot cyklarna när jag ser två stycken hundralappar och ett kvitto kommer flygandes framför mig. Jag skyndar mig att plocka upp allt och tänker vilken tur jag hade! Sen började jag tänka lite logiskt att dessa pengar var ju inte mina och de hade inte varit framför mig när vi kom ut till cyklarna. Jag kollade åt hållet där pengarna hade kommit ifrån och såg en kille med en MQ-påse i handen som gick ombord på en segelbåt. Jag kollade på kvittot och såg att det var från MQ och att någon hade köpt varorna tio minuter innan jag hittade pengarna. Någon hade dessutom betalat med en 500-lapp och varorna hade kostat 300 kr. Alltså var de 200kr jag höll i resten av pengarna. Så jag och resten av folket gick bort mot båten och jag och Gabriel gick ombord. Det var en engelsk båt så de förstod oss inte från början, men sedan började vi snacka på engelska och vi kom fram till att pengarna tillhörde killen med MQ-påsen.
 "Thanks a lot. Cheers! "
" No problem."
Vi skakade hand och gick där ifrån.

VV@!||!lVl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0