Sunfire

Denna dag, torsdag, valborg, dagen festen är på G, dagen då eldar tänds, dan innan 1:a maj, sista april, har jag åkt skateboard med Max. På dagen alltså. Sedan hade jag tänkt mig att jag skulle grilla, bjuda hit lite härligt folk. Men nej, det blev inget med det. Då tänkte jag att jag kunde hänga på Petter som dagen innan hade undrat om jag ville följa med på partaj. Men nej, buss- och tågtiderna ville inte samarbeta denna dag för att komma till Nybro. Så tänkte jag att jag kunde gå till "parken" där alla skulle vara denna kväll. Men, nej, tiden hann ifatt mig och helt plötsligt var jag påväg mot Öland och Klintgården med päronen. En härlig kväll även fast den inte blev som man tänkt sig. Och solen gick ner i havet som en röd sak. Och framför solen var elden, Majbrasan, som man hade fått tillstånd att tända på. Alla andra eldar i Kalmar var inställda. Påvägen hem tänkte jag efter om jag verkligen ville till parken där alla skulle vara. Men det var 5 grader kallt ute och jag visste inte hur jag skulle komma hem, jag visste inte vilka som var där, så nej, det blev inget med det. Och då när vi körde förbi sista avtagsvägen till parken tänkte jag att man kanske börjar bli gammal-liten.
- Jag skulle gått till parken.
- Men vad skulle jag göra där?
- Träffa folk.
- Vilka? Jag vet inte vilka som är där.
- Alla. Vi får se.
- Nej, jag drar hem.
Jahopp.

Skulle jag ha åkt till parken eller inte? Det är frågan.


Kommentarer
Postat av: JennY

Sv. från blogg:



Hahaha ja det kommer jag ihåg. Det var verkligen hemskt precis innan. (vet inte hur du lyckades övertala mig) Men ska jag var ärlig, så hade jag riktigt kul när jag åkte den. Den var härlig på ett sätt som bergochdalbanor inte är.



Så du kan vara lugn ^^

<3

2009-05-05 @ 23:37:00
Postat av: Mimmi

Brosan! vad duktig du är på att skriva! Skriv mer, jag vill läsa!!:)



pussokram

2009-05-06 @ 14:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0